Життя Біллі Уайлдера, який міг вбити Гітлера

1050

Українська Українська Русский Русский
+++ в карму за репост
  • 2
    Поделились

Скільки з часом буде людей, які були наразі поряд з Путіним, мали при собі зброю, мали можливість позбавити світ від нього, і нічого не зробили?

Життя Біллі Уайлдера, який міг вбити Гітлера

Це він задер спідницю Мерілін Монро, зняв «У джазі тільки дівчата» і придумав нуар. Шкодував режисер Біллі Уайлдер лише про одне — що не вбив Гітлера: в юності у нього була така можливість.

До кінця життя — а його життя було довгим і тривало 95 років — Біллі Уайлдер, режисер і володар шести «Оскарів», шкодував, що не вбив Гітлера. У 1930-му Уайлдер працював репортером в Берліні і одного разу зустрів майбутнього фюрера в кінотеатрі. «Я сидів у ложі кінотеатру» УФА-Палас «, а Гітлер розташувався в сусідній ложі. Я міг його застрелити, але мені не вистачило двох речей — сміливості і пістолета », — згадував він.

Життя Біллі Уайлдера, який міг вбити Гітлера

Майбутній режисер народився в 1918 році в містечку Суха-Бескидзька в Галичині в родині єврея Макса Вільдера — керуючого готельною мережею. По-справжньому хлопчика звали Самуїл Вільдер: він поміняє ім’я пізніше за порадою колег, коли виявиться в Лос-Анджелесі на початку 30-х. Батько саме пророкував Самуїлу майбутнє юриста і відправив до університету у Відні. Однак незабаром той втік звідти до Берліна, бо хотів вогнів яскравого життя, а Берлін 20-х був містом спокус, нічних клубів, нуара і зародження кіноіндустрії. Там Вільдер став працювати репортером і писати сценарії до німих фільмів.

Життя Біллі Уайлдера, який міг вбити Гітлера

Він згадував своє знайомство з батьком психоаналізу Зигмундом Фрейдом: «Я приїхав брати у нього інтерв’ю, але не встиг і рота розкрити. Тільки і зміг, що показати йому візитку. Він запитує: «Герр Вільдер? З газети Die Stunde? » Я кажу так». А він і каже: «Двері он там!» ». Фрейд просто ненавидів репортерів — до того ж газета, в якій працював Уайлдер, була таблоїдного формату: багато фотографій і пліток, мало аналітичного тексту.

Якщо прибрати євреїв з пісенної культури совдепії, залишитья одна балалайка

У 30-ті Вільдер, рятуючись від нацистів, переїхав до Франції. Звідти зміг дістатися в США, його батьки залишилися в Європі і загинули в концтаборах. В Америці Самуїл ледь знав англійську, жив впроголодь, але продовжував мріяти про велике кіно. Незабаром життя звело його зі сценаристом Чарльзом Бреккетом, який не тільки умовив Вільдера змінити ім’я і прізвище, а й піднатаскать його в англійській, навчивши заодно і законам «американського» кіношного жанру. Вони стали разом писати сценарії романтичних комедій, а голлівудські студії — їх купувати. В економіці США панувала депресія, «легке» кіно користувалося попитом — з 1938 по 1941 рік за сценаріями Бреккета-Уайлдера вийшло не менше шести картин, в тому числі фільм «Ніночка», де зіграла зірка німого кіно Грета Гарбо.

У 42-му Уайлдер сам сів в режисерське крісло

У 42-му Уайлдер сам сів в режисерське крісло — щоб, як казав він пізніше, «перестати страждати, бачачи, як інші режисери шматують його сценарії». Він почав з легкого кіно — комедія «Майор і крихітка» 1942 року, наприклад, отримала премію Національної ради кінокритиків США, — але дуже швидко переключився на гостру сатиру і став знімати те, що сам називав «голлівудським вивертом». Його картину 1944 року «Подвійна страховка» називають зразком класичного нуару. За сюжетом фатальна красуня переконує свого коханця, страхового агента, вбити чоловіка. Сценарій Уайлдеру допомагав писати майстер «крутого детектива» і хронічний алкоголік Раймонд Чандлер. Удвох вони показали темну сторону заможного життя: інтриги, вбивства, втрачені мрії та алкоголізм.

Бульвар Сансет

Цю ж тему Уайлдер розвинув і в картині 1950 року «Бульвар Сансет», яка отримала три «Оскара». Ця стрічка про забутих зірок Голлівуда привела в лють цензуру. До початку 60-х років Асоціація кінокомпаній США керувалася «кодексом Хейса» — зведенням правил, який забороняв показувати у фільмах наготу, секс і наркотики. Уайлдер немов у насмішку порушив весь кодекс повністю. У відповідь на нападки цензорів він відповідав, що глядач, який йде на його фільми, не може помилятися: «Кожен з них окремо може бути повним ідіотом. Але тисяча кретинів, які зібралися разом в темряві — це вже геніальний критик».

Оскал російського фашизму… і таких там більше 80%

Кожен з них окремо може бути повним ідіотом

І все ж головними картинами, завдяки яким Біллі Уайлдер увійшов в історію кіно, залишаються комедії. У 1957 році він зняв «Сверблячка сьомого року». Саме в цій картині Мерилін Монро стоїть над вентиляційним люком, повітря з якого задирає їй спідницю. Цю сцену придумав сам Уайлдер, який пізніше говорив, що «вона далася йому чертовски дорого»: «За зйомками на вулиці спостерігали тисячі фанатів. У підсумку довелося перенести зйомки в павільйон: кожен раз, коли спідниця Мерилін піднімалася, на вулиці ставало занадто шумно».

За зйомками на вулиці спостерігали тисячі фанатів

У 1959 році на екрани вийшла стрічка «Деякі люблять гарячіше»: в совдепівському прокаті — «В джазі тільки дівчата». Цю авантюрну історію про музикантів, які ховаються від гангстерів, переодягнувшись в жіночі сукні, деякі критики досі вважають найкращою комедією всіх часів — хоча на зйомках панувала атмосфера, далека від доброзичливою.

Сталін і Гітлер були геями?

Уайлдер постійно лаявся з Монро. «Питання стояло так:» Як зробити, щоб у неї з’явився настрій? » Щоб не виникала стіна, щоб не битися об цю стіну. Вона грала ідеально, коли пам’ятала текст. Могла бездоганно зіграти діалог на три сторінки, а потім зупинитися на фразі: «Це я, Душка»», — згадував він. Крім того, його дратувало, що Мерилін вічно спізнюється на зйомки: «Але я терпів і чекав її. Півдюжини разів був готовий звихнутися. Але багато разів говорив собі, що я їй не чоловік».

За свою кар'єру Біллі Уайлдер зняв більше 20 фільмів

За свою кар’єру Біллі Уайлдер зняв більше 20 фільмів. У його картинах грали ті, кого сьогодні прийнято називати «голлівудськими іконами»: Одрі Хепберн і Хамфрі Богарт, Джек Леммон і Ширлі Маклейн. З Хепберн режисер був дружний до її смерті від раку в 1993 році. Він говорив, що її смерть стала для нього сильним ударом, і виділяв Одрі як актрису, яка «в звичайному житті виглядає, як звичайна дівчина». А ось її партнера по фільму «Сабріна» Хамфрі Богарта Уайлдер називав «божевільним засранцем». «Але я все ж йому співчував. Адже він був антисемітом, який одружився на єврейці», — з властивим йому гумором говорив режисер. Богарт був одружений на актрисі єврейського походження Лорен Беколл.

Уайлдер був вірним чоловіком

Через те, що в фільмах Уайлдера знімалися записні красуні, багато хто вважав, що він крутить з ними романи. Однак Уайлдер був вірним чоловіком: ще в кінці 40-х він одружився на актрисі Одрі Янг і прожив з нею до своєї смерті в 2002-му. Янг згадувала, що Уайлдер вічно поспішав — навіть весілля він ледве встиг втиснути по часу між зйомками. «Цей божевільний вирішив їхати одружитися в Неваду, тому що там процедуру можна оформити швидше. Я була в джинсах і светрі і попросила десять хвилин, щоб переодягнутися. Але Біллі сказав: «Ти поїдеш в тому, в чому ти стоїш, чи ми взагалі ніколи не одружимося!» По дорозі він купив мені обручку за 17 доларів ».

Після 1981 року Уайлдер зовсім перестав знімати кіно

Після 1981 року Уайлдер зовсім перестав знімати кіно. Він жив відокремленим життям в своєму особняку в Лос-Анджелесі і навіть інтерв’ю давав рідко. Повернутися в режисерське крісло цей класик Голівуду захотів лише один раз. У 90-ті Уайлдер загорівся ідеєю зняти фільм про Оскара Шиндлера, німецького промисловця, який рятував євреїв в роки війни. Але його випередили: виявилося, що права на екранізацію цієї історії вже купив Стівен Спілберг. «Хороша вийшла картина», — сказав Вайлдер, відвідавши прем’єру. І після паузи додав: «Хоча я зняв би краще».

Джерело rusjev.net  Переклад українською ukrmir.info





:
26 queries in 1,248 seconds.